شاهتيرها و تيرها در ساخت خانه
نوشته شده توسط : mehdi

 

در ساخت خانه تيرها و شاهتيرها نقش اساسي در استهکام آن ايفا مي‌کنند و بايد طبق نقشه و با دقت کامل در جاي خود قرار داده شوند. در اين مقاله مي‌توانيد چگونگي ساخت شاهتيرها جهت استفاده در ساخت و ساز را با توجه به آيين‌نامه‌هاي بين المللي ساختمان سال 2012 را ياد بگيريد. چگونگي قرارگيري دقيق آنها، استفاده کامل از ظرفيت آنها و محکم کردن آنها براي استفاده مداوم را ياد بگيريد. با رعايت اصول ساخت مي‌توان از تمام توان تيرها و شاهتيرها استفاده کرد و با قرار دادن اجزاء ساختمان مانند شاهتيرها، تيرها و ديوارها مطابق طرح تصويب شده از اشکالات بعدي جلوگيري کرد.

براي مشاهده قيمت تيرچه بتني با ما تماس بگيريد

 

تير مسطح يا تير عرضي؟

شاهتيرهاي عرضي به گونه‌اي قرار داده مي‌شوند که تيرچه‌هاي کف به طور مستقيم در بالاي آنها قرار مي‌گيرند. آنها معمولا داراي ارتفاع مشابهي با حفره‌هاي تحت فشار هستند. شاهتيرهاي عرضي معمولا نياز به تنظيمات کمي متفاوت در تراز پي و پايه دارند. از تراز پي تا انتهاي اين شاهتيرها بايد قطعاتي برش داده شده و متصل شوند. پلهايي در اين تراز بايد ساخته شود به طوري که بالاي آنها داراي فاصله‌اي به اندازه ضخامت اين پل‌ها در زير تيرچه‌ها همچنين تنها راه عملي براي تقويت سيستم‌هاي کف ضعيف هستند. با آنها مي توان از استقامت کف اطمينان داشت.

تيرهاي مسطح به گونه‌اي ساخته مي‌شوند که بالاي آنها به طور مسطح در تراز تيرچه‌هاي کف قرار بگيرد. اين نوع شاهتير نيازمند آن است که در تراز پي بر پايه ديوارها متصل شود. اين همچنين نيازمند يک نوار يا آويز کف است تا به صورت دائمي اتصال برقرار کند. آگاه باشيد، در حالي که ما ترجيح مي‌دهيم از مدل نواري استفاده کنيم (که مورد تائيد آيين نامه بين المللي ساختمان 2012 است) آنها در برخي از مناطق استفاده نمي شوند. مدل آويز کف نيز يک الزام براي تمام تيرهاي مسطح در سيستم هاي کف مهندسي ساز هستند.

 

جدول ميلگرد تيرچه بتني

چگونه يک شاهتير را جانمايي کنيد

اين خيلي ساده است که موقعيت قرارگيري تيرها را با محل ديوارهاي باربر مقايسه کنيد. آنها بايد دقيقا مطابق يکديگر باشند. توجه داشته باشيد که حتي تغييرات جزئي در موقعيت ديوارها بايد در محل قرارگيري شاهتيرها نيز اعمال شود. با وجود اينکه آيين نامه‌ها کمي خروج از مرکزيت بين تيرها و ديوارها را مجاز مي‌دانند، ما آن را به طور کامل توصيه نمي‌کنيم.

تا جايي که ممکن است شاهتيرها را با استفاده از شاغول به طور مستقيم قرار دهيد. اين کار بسيار ساده است. به هيچ وجه از روش ديگري استفاده نکنيد، مگر اينکه کاملا از روش خود مطمئن باشيد.

 

براي دانستن روش ساخت تيرچه بتني به ديگر مقالات ما مراجعه کنيد.

متصل کردن شاهتيرها به يکديگر

نسل جديد اتصالات تحت عنوان پيچ و مهره TimberLok وجود دارند. آنها سازگار با آيين نامه هستند و داراي قدرت اتصال‌هاي مختلفي مي‌باشند. آنها همچنين به راحتي مي‌توانند توسط يک راننده باتجربه به خانه شما حمل شوند. اگر فقط از گيره‌ها براي اتصال استفاده مي‌کنيد، از تعداد زيادي از آنها استفاده کنيد؛ حداقل يک ستون از چهار مورد به ابعاد 2 × 12 به فاصله شانزده اينچ در هر لايه استفاده کنيد. تمام تيرهاي LVL بيش از دو لايه بايد به يکديگر پيچ شوند.

 

 





:: بازدید از این مطلب : 100
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 7 اسفند 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: